Kreativ idé

Havdyr av pappmaché

#v15531

Barn fra 1-4. klasse har laget en stort havdyr som heter Lilo av pappmache. Havdyret er laget i forbindelse med et naturfagprosjekt med fokus på forurensning i sjøene.

#v15531
Velg produkter fra idèen

{{ optionsGroup.label }}

{{ getVariantsButtonText(option) }}
   
 
 
   
 
 
   
 
 
   
 
 
   
 
 
Totalpris
{{ getFormattedBundlePrice() }}

{{ getRewardMessage() }}

Hvordan gjøre det
Guide step %d
1   Her er en skisse av havdyret.
Guide step %d
2   Klipp i hønsenetting med en bitetang for å lage et skjelett til havdyret.
Guide step %d
3   Form hønsenettingen til en pølse og fyll den med sammenkrøllede aviser.
Guide step %d
4   Stikk et papprør inn i en ende. Klè den med kartong. Dette skal være havdyrets snute.
Guide step %d
5   Stikk en rundstokk inn i den andre enden. Klè denne med utklipt kartong. Dette blir til havdyrets halefinne.
Guide step %d
6   Klè nå hele figuren med strimler av avispapir og tapetklister til skjelettet er helt dekket.
Guide step %d
7   Grunn havdyret med hvit maling. Etter tørking tilføyes andre farger.
Guide step %d
8   Lim på sidefinnene. Havdyret er nå klar til å bli hengt opp i fellesrommet,
Guide step %d
Ord-klok   Språklig viten. Styrkes ved aktiviteter der barna skal bruke deres evner til å tenke tale, brukes språket og ha evne til å kunne lære nye ord og andre språk.
Guide step %d
Opplevelses-klok   Intuitiv viten. Styrkes ved aktiviteter der barna skal bruke deres evner til å fornemme hva som (kanskje) vil skje, og ved å lese tanker og tenke synkront. Når barn bøyer og former materialer og f.eks. dekker de med gipsgaze, stimuleres deres intuisjon og opplevelsesklokskap.
Har du allerede registrert deg? Last ned malen
Utforske også
Jeg handler som
Copyright © 2021-present Creativ Company. Alle rettigheder reservert | c/o Postens logistiksenter | NO-0060 Oslo | Norge | 74 08 58 80 | mail@cchobby.no