Støpte anheng av tinn
Varenummer: v13880
Dette kreative prosjektet styrker barns skille- og livsklokskap ved at barna lærer om - og bevisst arbeider med symboler og deres betydning for mennesker. Dessuten vil det håndverksmessige arbeidet med utarbeidelse av en støpeform stimulere deres intuisjon for hvordan det støpte emnet vil/bør se ut, når det fjernes fra støpeformen.
Kreativ idé

How to do it
.jpg)
1
Støpeform: Rull ut selvherdende leire - max 2 cm tykk og i passende størrelse til motivet. Tegn motiv på linoleum og skjær det ut.

2
Press en utklippet figur (max 0,5 cm tykk) ned i leiren. Alternativt kan en figur risses direkte ned i leiren.

3
Lag opphengshull øverst i figuren med f.eks. en blomsterpinne og stikk den ned i leiren. La støpeformen tørke på rist ca. 3-4 dager.
.jpg)
4
OBS! Ha på beskyttelsesbriller. Smelt tinn direkte i et smeltekar på kokeplate ved høy varme. Følg med.

5
OBS! Ha på beskyttelsesbriller. Helt det smeltede tinnet i støpeformen og herd.

6
Slip bort små ujevnheter i metallet med en nøkkelfil.
.jpg)
7
Sett det ferdige anhenget i lærsnor med glideknute som lages sånn: Den ene enden av snoren legges først under den andre enden av snoren, deretter over.
.jpg)
8
Den ene enden føres nå under krysset og opp før den føres ned i løkken hvor den trekkes til som en knute.
.jpg)
9
Snu halsbåndet/kjedet speilvendt og lag en tilsvarende glideknute i den andre enden. Klipp til endene tett inntil knutene.

Opplevelses-klok
Intuitiv viten. Styrkes ved aktiviteter hvor bana skal bruke deres evner til å fornemme hva som (kanskje) vil skje, og ved å tankelese og tenke synkront.Når barn bøyer og former materialer og f.eks. dekker dem med gipsgaze, stimuleres deres intuisjon og opplevelsesklokskap.

Livs-klok
Eksistensiell viten. Styrkes ved aktiviteter hvor barna skal bruke deres evner til å erkjenne at livet og tilværelsen er forskjellig fra barn til barn.
- Jeg handler som
- Privat inkl. moms
- B2B-kunde ekskl. moms
- Skole- og institusjonskunde ekskl. moms
Tilbake
Jeg handler som
Fortsett som guest